GIA: krijg inzicht in jouw leervermogen
Je ziet op onze website een interessante vacature, maar sommige vaardigheden die worden gevraagd beheers je (nog) niet. Wat doe jij? Hopelijk reageer je toch! Wij selecteren marketeers namelijk op méér dan alleen diploma’s, werkervaring en kennis. En gelukkig werken we samen met werkgevers die ook stuk voor stuk verder durven te kijken dan dat. Zij kijken ook naar potentie en leervermogen. De GIA is een assessment die deze twee elementen in kaart brengt.
Wat is de GIA?
GIA staat voor General Intelligence Assessment en is ontwikkeld door Thomas International. Een toonaangevend bedrijf dat psychologie, technologie en data combineert in de ontwikkeling van assessments onder andere voor werving en selectie. De GIA toetst jouw leerbaarheid op basis van vijf onderdelen: redeneren, perceptiesnelheid, cijfersnelheid, woordbetekenis en ruimtelijk inzicht. De naam van het assessment doet vermoeden dat het een intelligentietest is, maar dat is absoluut niet het geval.
Een GIA wordt niet standaard afgenomen. Het kan zijn dat wij jou dit adviseren of dat een werkgever hierom vraagt. Jij beslist of je dit assessment doet, of niet. Het is voor jou als kandidaat gratis. Omdat de GIA samenhangt met een vacature, is deze niet los af te nemen wanneer je niet bij ons in procedure bent.
De uitkomst van een GIA
Bij elke vacature kiezen we samen met de werkgever de twee of drie belangrijkste onderdelen uit. Voor een data gedreven online marketeer kun je je bijvoorbeeld voorstellen dat redenatie en cijfersnelheid belangrijk zijn. Jouw leerbaarheid wordt per onderdeel uitgedrukt in een percentage, dat we samen met jou gaan duiden.
De GIA staat nooit op zichzelf en kan niet worden gezien als ‘de waarheid’. Het is altijd ondergeschikt aan de gesprekken die we voeren, jouw persoonlijkheid en je cv. Maar het kan voor jou een bevestiging zijn dat de stap die je voor ogen hebt, reëel is. Richting de werkgever kan het aantonen dat jij de potentie hebt om naar het gewenste niveau te groeien. Bijvoorbeeld met behulp van een opleiding via onze partner Beeckestijn Business School.
Hoe gaat een GIA in z’n werk?
1. Wij sturen jou per e-mail een link waarmee je de GIA kunt doen. Invullen duurt zo’n 40 minuten.
2. We plannen een (online) afspraak in om de uitslag samen te bekijken en te duiden.
3. De uitslag komt in de vorm van een verslag. Dit krijg jij gedrukt mee naar huis of per e-mail nagestuurd. De uitkomst van het assessment wordt nooit zonder jouw goedvinden gedeeld met derden.
De GIA in combinatie met een Persoonlijke Profiel Analyse
Het liefst doen wij de GIA in combinatie met een PPA (Persoonlijke Profiel Analyse). In 8 minuten ontstaat een beeld van iemands gedragsvoorkeuren, met name op de werkvloer. Output is een kleurenprofiel (rood, blauw, groen en geel), zoals sommigen die zullen kennen van de DISC-analyse.
Hier lees je meer over de PPA.
Meer weten?
Wil je meer weten over de GIA? Neem dan contact met Carianne. Zij is gecertificeerd voor het afnemen en analyseren van dit assessment. Je bereikt haar via carianne@mrktng.nl Bellen of appen mag ook, naar 06 53 46 31 36.